Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globální sportovní akce: mechanismy jejich přidělování pořadatelským zemím
Mácová, Veronika ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Martinková, Viera (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá globální sportovní akcí - mistrovstvím světa ve fotbale. Téma práce je aktuální, jelikož se jedná o globální akci s dopadem nejen na sport. Mistrovství světa ve fotbale má vliv na ekonomiku i politické dění státu, který mistrovství světa pořádá. Cílem diplomové práce je určit faktory, které mají vliv na přidělení pořadatelství mistrovství světa ve fotbale a faktory, které vedou státy k tomu, že po projevení zájmu mistrovství světa ve fotbale pořádat si záměr rozmyslí a rozhodnou se o mistrovství světa ve fotbale dále neucházet. Diplomová práce vychází z analýz Paula Poasta, Wolfanga Maenniga a Christophera Vierhause, kteří se zabývali faktory ovlivňující přidělení pořadatelství olympijských her. Diplomová práce je kvantitativní analýzou, kdy je použita logistická regresivní analýza. Z výsledků regresivní analýzy vyplývá, že na přidělení pořadatelství mistrovství světa má vliv předchozí zkušenost státu s organizováním globální sportovní akce, velikost populace a průměrný růst HDP státu. Pokud se stát rozhodne vzdát se kandidatury pořadatele, roli hraje nízká populace státu a skutečnost, že HDP státu je do velké míry tvořen nerostným bohatstvím. V obou případech při rozhodování, kdo bude pořadatelem mistrovství světa ve fotbale nebo proč státy z kandidatury odstoupí,...
Mediální pokrytí Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 na ČT sport
Březina, Jakub ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Langer, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jednou z nejvýznamnějších globálních sportovních událostí. Konkrétně zkoumá mediální pokrytí Mistrovství světa ve fotbale v Kataru 2022 na ČT sport. Cílem této bakalářské práce je za pomocí dvou dílčích kvantitativních obsahových analýz zjistit, jaký prostor byl fotbalovému MS v roce 2022 věnován na kanálu ČT sport v období od 14. listopadu 2022 do 25. prosince 2022 (tedy týden před zahájením šampionátu a týden po jeho skončení), jestli se na ČT sport dává v 46 předzápasových studiích, které se týkají odvysílaných utkání světového šampionátu v Kataru, větší prostor převážně favoritům zápasu či mají všechny týmy prostor podobný a jestli se v předzápasových studiích ČT sport poukazuje na kontroverzní pozadí světového šampionátu v Kataru 2022 a pokud ano, tak v jakém tematickém kontextu. Výsledky analýzy programu ČT sport ukázaly, že z 1 136 odvysílaných pořadů ve vymezeném období, bylo 395 pořadů zaměřeno na zkoumaný šampionát. Z toho vyplývá, že ve zkoumaném období bylo přesně 30 % odvysílaných pořadů zaměřeno přímo na dění šampionátu v Kataru. Na základě analýzy 46 předzápasových studiích lze tvrdit, že ve více jak polovině (konkrétně 24) předzápasových studiích na ČT sport byl větší prostor věnován favoritovi zápasu. Na kontroverzní pozadí světového šampionátu v...
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích
Kotrba, Lukáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Závislost postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění závislosti postavení týmů v žebříčku FIFA na dosažených výsledcích na vrcholných turnajích. Jedná se o Mistrovství světa ve fotbale v letech 1998, 2002, 2006, 2010 a 2014. Metody: Ve své práci jsem použil metod korelační a regresní analýzy, korelační koeficientu a regresní přímky. Výsledky: Veškeré výsledky budou prezentovány v analytické části práce. Byla zjištěna závislost mezi sledovanými parametry a rostoucí tendence této závislosti. Největší závislost byla na MS 2014, kde dosahovala vysokých hodnot. Nejmenší byla na MS 1998 a 2002, kde výsledky dosahovaly podprůměrných hodnot. Klíčová slova: Fotbal, FIFA, Světový žebříček FIFA, Mistrovství světa ve fotbale, korelační analýza, regresní analýza, korelační koeficient, regresní přímka
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
FIFA World cup 2010 as an agent of transport infrastructural improvements in Republic of South Africa
Lukšíková, Tereza ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Adamcová, Lenka (oponent)
Nedostatečná infrastruktura v Jihoafrické republice byla a je jednou z nejvetších hrozeb pro organizátoři fotbalových mistrovství sveta v roku 2010. Autorka se ve své práci zameřuje na vliv šampionátu jako možný impulz pro rozvoj dopravní infrastruktury v této zemi. Práce je rozdelena do tří částí, přičemž v první je představena současná existující infrastruktura, ve druhé části bakalářské práce jsou představeny projekty jednotlivých provincií, kde turnaj probehne a nakonec třetí část blíže popisuje zdroje financování techto projektů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.